Научно-методический портал
Вы можете найти выданные и принятые документы,
укажите фамилию или название конкурса, викторины и т.д.
Подать заявку
Вернуться назад
1.Приветствие. Беседа с дежурным.2. Фонетическая зарядка. WL Module 4 A 3. Vocabulary: a) -Look at Kate’s diary (слайд 1, ех.1 р.56 SB) - Answer my questions, please: - Who is Kate’s mother? (ответ – рис.А), далее вопросы по ех.1 р. 56 SB. b) - Read and translate the words (слайд 2, ех.1 р.35 WB) - Look at the picture of the family - Read the letter filling in the gaps4. Reading: - Look at Kate’s diary again and tell us what this text is about - Listen to the text of the diary - Read the text - Read the statements and tell if they are Right, Wrong or Doesn’t Say (слайд 3, ех.2 b р. 56 SB). - Prove your point. (Всем утверждениям находим подтверждение в тексте.) - Translate some sentences from Russian into English using information given in the diary: e.g. Она умеет играть на гитаре. Она - учитель музыки. Она очень умная. Мою маму зовут Джейн. (аналогичные предложения берутся из описания каждого члена семьи.) - Read and translate words givеn in ex.3 p.57 SB (слайд 4) - Answer my questions, please: - Who is cool in Kate’s family? (Father is) Is your father cool? (аналогичные вопросы задаются с использованием каждого прилагательного из упражнения.) - Let’s tell about your family answering my questions:What is your mother’s name?How old is she?What is she?What can she do?What is she like?(аналогичные вопросы задаются для описания каждого члена семьи.)5. Подведение итогов работы.6.Д/з: написать свой Secret Diary, уметь описывать свою семью.
Автор публикации: Аристова Александра Владимировна
Разработка урока
скачать документВернуться назад
1.Приветствие. Беседа с дежурным.2. Фонетическая зарядка. WL Module 4 A 3. Vocabulary: a) -Look at Kate’s diary (слайд 1, ех.1 р.56 SB) - Answer my questions, please: - Who is Kate’s mother? (ответ – рис.А), далее вопросы по ех.1 р. 56 SB. b) - Read and translate the words (слайд 2, ех.1 р.35 WB) - Look at the picture of the family - Read the letter filling in the gaps4. Reading: - Look at Kate’s diary again and tell us what this text is about - Listen to the text of the diary - Read the text - Read the statements and tell if they are Right, Wrong or Doesn’t Say (слайд 3, ех.2 b р. 56 SB). - Prove your point. (Всем утверждениям находим подтверждение в тексте.) - Translate some sentences from Russian into English using information given in the diary: e.g. Она умеет играть на гитаре. Она - учитель музыки. Она очень умная. Мою маму зовут Джейн. (аналогичные предложения берутся из описания каждого члена семьи.) - Read and translate words givеn in ex.3 p.57 SB (слайд 4) - Answer my questions, please: - Who is cool in Kate’s family? (Father is) Is your father cool? (аналогичные вопросы задаются с использованием каждого прилагательного из упражнения.) - Let’s tell about your family answering my questions:What is your mother’s name?How old is she?What is she?What can she do?What is she like?(аналогичные вопросы задаются для описания каждого члена семьи.)5. Подведение итогов работы.6.Д/з: написать свой Secret Diary, уметь описывать свою семью.